Reklamační řád

 

Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího ohledně práv z vadného plnění se řídí tímto Reklamačním řádem, aktuálními obchodními podmínkami e-shopu, příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (§ 1914–1925, § 2099–2117, § 2161–2174b) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

Ke stažení:

Reklamační-formulář-KobercovyRaj

Odstoupení-od-smlouvy-KobercovyRaj

 

1.  Práva z vadného plnění

  • Prodávající odpovídá, že při převzetí zboží:
    • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, případně vlastnosti, které popsal prodávající nebo výrobce, nebo které kupující s ohledem na povahu zboží očekával,
    • je zboží vhodné k obvyklému účelu, ke kterému se takové zboží používá,
    • je dodáno v odpovídajícím množství, kvalitě, s příslušenstvím a návodem potřebným používání,
    • je zboží bezvadné a v souladu s kupní smlouvou i právními předpisy.
  • Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud to povaha věci nebo vady nevylučuje.

 

 

2.  Uplatnění reklamace

  • Právo z vadného plnění lze uplatnit do 24 měsíců od převzetí zboží.
  • Kupující uplatňuje reklamaci:
    • e-mailem na objednavky@kobercovyraj.cz
    • telefonicky na +420 603 738 483
    • případně prostřednictvím reklamačního/odstoupení formuláře dostupného na webu
  • Reklamace musí obsahovat:
    • stručný popis vady,
    • číslo objednávky, kontaktní údaje,
    • případnou fotodokumentaci vady či zboží.
  • Kupující nemusí zboží k reklamaci zasílat sám – svoz reklamovaného zboží zajišťuje prodávající po předchozí domluvě prostřednictvím přepravní společnosti.

 

 

3.  Kde lze reklamaci uplatnit

  • Reklamaci lze uplatnit pouze distančně (telefon, email, přes reklamační formulář). Kamennou provozovnu nemáme.
  • Pro vrácení reklamovaného zboží je vždy nutná předchozí domluva se zákaznickým

 

 

4.  Rozsah práv z vadného plnění

  • Kupující má právo:
    • na odstranění vady opravou či výměnou zboží za nové,
    • na přiměřenou slevu z kupní ceny,
    • odstoupit od smlouvy při podstatné vadě, opakovaném výskytu chyby nebo nemožnosti vadu odstranit v přiměřené době
  • Nelze-li zboží opravit nebo vyměnit (například pokud již není skladem), má kupující právo na vrácení kupní ceny.
  • Pokud prodávající reklamaci uzná, odstranění vady či jiné řešení provede bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů od přijetí reklamace, případně dle dohody se zákazníkem.
  • Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o době přijetí reklamace, obsahu reklamace, požadovaném způsobu jejího řešení a o datu a způsobu vyřízení stížnosti (e-mailem nebo do uživatelského účtu, případně v tištěné formě).

 

 

5.  Kdy právo z vadného plnění nenáleží

  • Práva z odpovědnosti za vady nevznikají, pokud:
    • vadu způsobil kupující, např. neodbornou manipulací, nešetrným zacházením, zásahy do zboží,
    • jde o běžné opotřebení věci způsobené jejím užíváním,
    • je vadou použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání,
    • kupující věděl při převzetí, že zboží má vady a byl na ně upozorněn.

 

  • Záruka ani odpovědnost se nevztahují na vady vzniklé vnějšími událostmi po převzetí zboží.
  • Kusové koberce a běhouny jsou dodávány v toleranci délkových a šířkových rozměrů +/- 2% a nepovažují se za vadu.

 

 

6.  Další práva a povinnosti

  • Práva z odpovědnosti za vady je vhodné uplatnit co nejdříve po jejich zjištění.
  • Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé v důsledku vadného zboží v rozsahu, kde to stanoví zákon.
  • V případě uznávané reklamace nese veškeré náklady na odstranění vad vždy prodávající.
  • O případné bezplatné (delší) záruce za jakost platí podmínky specifikované u příslušného zboží nebo v přiloženém záručním/dodacím listu.

 

 

7.  Závěr a právní rámec

  • Reklamační řád je veřejně dostupný na webových stránkách www.kobercovyraj.cz
  • Tento Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek internetového obchodu a platí od 6. 8. 2025